Wyniki najnowszego studium naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Davis wskazują, że w zachodniej diecie piwo może być jednym z najważniejszych źródeł krzemu . Pierwiastek ten sprzyja wzrostowi kości i tkanki łącznej, zapobiegając w ten sposób osteoporozie ( Journal of the Science of Food and Agriculture ).
Źródło: http://kopalniawiedzy.pl/piwo-slod-slodowanie-palenie-chmiel-krzem-stezenie-zawartosc-osteoporoza-9658.html